13/05/2012


  1. Kadang-kadang, dalam hidup kita kena buat pilihan. Tapi kadang-kadang, kita buat pilihan yang salah.Kadang-kadang, kita sayang orang tu. Kadang-kadang kita benci. kadang-kadang kita kena belajar to let them go.Kadang-kadang kita kena belajar untuk menghargainya. Kadang-kadang kita kena bersedia untuk sesuatu yang kita takpernah jangkakan akan berlaku. Tapi kadang-kadang ni takdapat nak berikan kita apa yang kita nak. Bila hati dah sakit, apa penawarnya? Bila hati dah robek, masih ada ke penawarnya? Hati aku sakit. Mungkin boleh sembuh. Tapi bila dah robek.Bila dah tersangat sakit apa lagi ubatnya? Setiap kali aku mula nak gembira balik. Mesti ada benda yang buat aku lemah. Mesti ada perkara yang buat aku menangis. Apa salah aku dekat kau? Apa dosa aku dekat kau? Apa kurang aku dengan dia? Apa lebih dia dengan aku? Apa? Aku benci sayang orang. Setiap kali aku mula sayangkan orang. Setiap kali aku nak bangun. Mesti dan Pasti aku ditinggalkan dengan orang yang aku sayang. Penat hidup ni kadang-kadang. Aku harap aku kuat. Kuat menghadapi semua ni. AMIN.